Uite ca am ajuns fara sa intentionez si in primul meu tur de Manastiri :)) Si ca tot sarbatorim azi doua luni de la casatorie, pun si aici niste poze sa nu uit pe unde am fost luna asta.

Nu am cui ma plange, eu singura am ales excursia (dupa nume, fiindca nu mai fusesem prin Fagaras), si a fost chiar foarte frumoasa. Dar v-am zis din timp, ca sa stiti la ce sa va asteptati.

Prima oprire a fost la Manastirea Cozia, de pe Valea Oltului. Ati observat vreodata cate scrijeleli sunt pe peretii bisericilor vechi? Macar acum grafittiurile se fac pe blocuri. Avansam :))

Al doilea obiectiv a fost Palatul Brukenthal de la Avrig. Nici Muzeul din Sibiu, nici Castelul Brukenthal din Sambata de Sus. Palatul e altceva, e o cladire cu un parc mare baroc, de care am fost foarte incantata.

A treia oprire a fost la Castelul de Lut de la Valea Zanelor. Il mai vazusem prin multe poze si nu ma asteptam sa ma impresioneze, dar chiar e un loc cu farmec, mai ales la masutele de langa rau.

A 4-a vizita, si ultima din prima zi de excursie, am facut-o la Manastirea cisterciana de la Carta. Povestea cistercienilor e ceva ca din The name of the rose. Ne-a spus preotul inclusiv de un culoar prin care doar cei invatati aveau voie sa treaca. Daca mai era si iarna arata fix ca in film/serial totul.

A doua zi, dupa niste poze pe balcon si sub arcada pensiunii am plecat (cu 3 straturi de haine pe mine, caciula si manusi!) in continuare in turul manastirilor. A fost interesant la Manastirea Brancoveanu sa descopar o biserica la etaj, si desenele de pe peretii bisercii vechi.

Mai departe am mers la Cetatea Fagaras, din orasul Fagaras, unde binenteles am cautat ciocolatica Fagaras. Se zice ca cetatea ar fi pe locul doi in topul celor mai frumoase cetati medievale din Europa si arata intr-adevar foarte bine, probabil a fost restaurata de curand.

Apoi am ajuns la o Manastire Rupestra, cu un Templu al Dorintelor. Eu m-am bucurat mai mult de natura, de pietrele cu forme ciudate si muschi verde pe ele, de poteci si de ultimele noastre sendvisuri pentru excursie :)

Iar ultimul obiectiv de vizitat a fost Moara de la Ohaba, o moara privata, in proprietatea aceleasi familii de 4 generatii, de unde inca mai puteti cumpara faina si malai daca vreti mancarea cea mai naturala.

Pe drum spre Bucuresti am oprit la o pensiune restaurant Flori de mar.

Apoi ne-am imbarcat si am admirat privelistea spre casa, muntii Fagaras, cetatea Rasnov, castelul Bran. Si zapada. Winter is coming :)