S-a implinit o saptamana de cand ne-am intors din excursia in Italia si cam e timpul sa povestesc cum a fost, inainte sa uit prea multe..

Mai intai detaliile tehnice: am fost plecati de pe 5 pana pe 12 aprilie, biletele de avion le-am luat de la Vola (150 de euro, dus intors doua persoane) si cazarea ne-am luat-o de pe Airbnb (40-50 de dolari pe noapte pentru camera). Cititi neaparat sfaturile de la sfarsitul articolului, puteti reduce mult cheltuielile.

Am inceput excursia cu doua zile la Roma. De la aeroportul Ciampino am luat asa cum citisem la Aliceee Traveler un autobuz care ne-a dus pana la Termini - gara si statie de metrou. Stiam ca avem cazare pentru doua zile in Roma asa ca ne-am luat cate un card pentru metrou valabil 48 de ore. In 15 minute cu metroul am ajuns la Aldo, ne-am instalat. am admirat camera cu accente vintage si cochetul cartier Colli Albani si apoi am iesit la plimbare.

Am mers mai intai la Basilica San Giovanni, unde am inteles de la ghidul meu Alex, care apucase sa citeasca despre asta pe net, ca bazilicile erau mai degraba locuri de discutie decat biserici. Dupa care am mers la Colosseum (toate drumurile le-am facut cu metroul, foarte comod), unde am mancat o prima felie de pizza italiana cat l-am studiat. Ploua si era frig, de asta si am esarfa pusa ca o musulmanca in poza de mai jos, dar eram prea nerabdatori sa stam in casa.

Ne-am plimbat pe Via dei Fori Imperiali si ne-am uitat la ruine. Nu intelegi mare lucru daca nu ai un ghid cu Roma si va recomand carticica Rome Reconstructed, pentru a afla cum arata inainte totul, ce bucati lipsesc din puzzle, istoricul fiecarui loc. Este o investitie foarte buna si va ramane amintire pe viata - costa 14 euro si noi ne-am luat-o de la libraria din Vittoriano.

Vittoriano e cladirea aceasta la care ne-a condus drumul de la Colosseum pe Via dei Fori Imperiale, si care lui Alex i-a placut foarte mult. E o cladire-monument construita pentru aducerea aminte a lui Victor Emmanuel, primul rege al Italiei unite. Am mers apoi si pana la Fontana di Trevi, inca in constructie, deci tot mai frumoasa e in pozele de pe net, am mancat o prima gelata (cu Finetti, ce interesant) si apoi am luat-o pe stradute mai putin aglomerate.

Undeva in apropierea metroului Barberini am gasit si eu primul loc care m-a impresionat: o frumoasa trattorie cu un decor romantic si vehicule foarte "italiene" pe langa ea. Printre frunze erau multe beculete mici, ca de brad, care straluceau tot mai tare cu cat se lasa noaptea. Mi-a placut mult.

Dupa pizza si inghetata devenea destul de clar ca la cina vom manca paste. Eu mi-am luat unele cu ciuperci dar Alex, ca de obicei, a nimerit unele si mai bune. De-as fi retinut cum se numeau! Prima oara cand ni s-a adus paharelul cu branza rasa am crezut ca e doar pentru noi, dar abia apoi am vazut ca e ceva ca sarea si piperul. Poate fi luat de chelner pentru a fi dus si la o alta masa deci atentie sa consumati cu moderatie.

Alte sfaturi pana in aceasta parte a povestii:
- Platiti-le biletele de avion celor de la Vola folosind cardul online, e metoda cea mai sigura sa prindeti oferta pe care ati vazut-o. Noi le-am platit prin transfer bancar si pana le-au intrat banii in cont am stat cu emotii.
- Daca o sa aveti o vacanta mai lunga luati cazarea treptat. De exemplu noi ne-am luat cazarea initial doar pentru primele doua zile in Italia, am avut astfel flexibilitate si am gasit camere bune pe Airbnb stand 1-2 zile peste tot.
- Inainte sa cumparati cazare insa uitati-va si pe site-ul cu oferte de bartere ale B&B-urilor, poate reusiti sa va cazati gratis la Roma in schimbul unui serviciu (fotografiere camere, construire site, sau pentru diverse produse de care sunt interesati administratorii hotelurilor).
- Roma este la fel ca si Parisul, un oras mare si turistic. Veti avea multe de vazut, in diverse locuri care nu sunt apropiate, asa ca cel mai bine este sa va luati cazare nu in centru, ci langa o statie de metrou. Ajungeti astfel repede dintr-un capat in celalalt al orasului. Picioarele va vor multumi.
- Ca incaltamintea trebuie sa fie comoda cred ca e de la sine inteles. Adidasi impermeabili ar fi ideali si binenteles nu strica cate o umbrela.