Acest articol este din 2011! Foarte multe lucruri s-au schimbat de atunci (de ex. nu se mai merge la ANAF pentru sediu social). Din pacate ce nu s-a schimbat e incompetenta si nesimtirea functionarilor publici. Voi publica in curand un alt articol cu informatii actuale, care sper sa va scuteasca de multe drumuri si sa va pregateasca pentru ca acest proces sa fie mai simplu.

M-am hotarat sa-mi fac firma si-acum ca stiu cum se face sa va spun si voua pana nu uit:

In primul rand trebuie sa te hotarasti unde va fi sediul social, ca sa stii in mare la ce oficiu al Registrului Comertului te vei duce cu si dupa acte. Aici gasesti toate adresele si telefoanele din intreaga retea precum si programul cu publicul. Nu recomand sa ii contactati pe email fiindca le ia o saptamana sa raspunda.

Primul drum pe care il faci va fi pentru rezervarea numelui firmei, ceea ce inseamna sa te gandesti la cel putin 3 variante de nume pe care ti le doresti. Aici afli cum sa nu fie numele. Si aici verifici sa nu existe deja.

Te duci la Registrul Comertului din zona viitorului sediu social unde completezi o cerere cu cele 3 variante de nume care se ia de la birou de informare initiala si pleci de la ei cu dovada rezervarii in mana. De hartiuta asta nu te mai desparti pana la final cand depui dosarul, o sa iti trebuiasca peste tot.

Urmatorul lucru e stabilirea codurilor CAEN, domeniile in care iti vei desfasura activitatea. Este obligatorie alegerea unui domeniu de activitate principal, cel care va aduce cel mai mult venit. Aici gasesti lista codurilor CAEN, iar aici gasesti o dezvoltare a lor, ce include si ce nu fiecare clasa - in engleza dar orisicum, utila.

Urmeaza downloadarea de pe net a Actului Constitutiv pe care il tehnoredactezi cu toate aceste informatii de pana acum.

Apoi te ocupi de sediu social, cel mai obisnuit e un contract de comodat cu proprietarii imobilului unde vrei sa ai sediul, iar de obicei acestia sunt parintii. Modele de contract se gasesc online.

Treci pe la Posta si iei 4 timbre fiscale de 1 RON. Cu acest contract de comodat, copii dupa el, o copie dupa buletinul tau, actul de proprietate al imobilului, copii dupa el, rezervarea de nume si timbrele, te duci la ANAF, completezi o cerere si primesti o adeverinta si un certificat.

Te duci apoi la notar pentru a da o declaratie ca indeplinesti conditiile pentru a indeplini functia de Asociat sau Asociat Unic, Administrator, dupa caz. Costa 80 de lei.

Cu rezervarea de nume, Actul Constitutiv si buletinul te duci la o banca unde depui capitalul social, minim 200 de lei. Cei de la banca iti vor da o dovada cu stampila bancii.

Eu m-am hotarat sa nu platesc TVA si sa platesc 3% din venit. E bine la acest moment sa va documentati pe domeniu.


La Registrul Comertului iti vor trebui:
- un dosar cu sina
- actul de identitate, copie
- rezervarea de nume
- cele doua foi de la ANAF
- copie dupa Actul de Proprietate
- copie dupa buletinul proprietarilor
- contractul de comodat
- daca stai la bloc acordul vecinilor de sus jos stanga dreapta ca sunt de acord cu sediul acolo, semnat si stampilat de Presedintele Asociatiei de Proprietari
- dovada depunerii capitalului social
- vei da specimenul de semnatura, foaia se ia de la biroul de informare initiala dar trebuie sa semnezi in prezenta cuiva de la Registru
- vei mai completa o cerere de inregistrare si alte formulare tip
- de cazierul fiscal se ocupa ei

Odata depus dosarul in 3-4 zile ti se va elibera Certificatul de inregistrare al Firmei si alte acte,

Eu mi-am infiintat un SRL-D si am fost scutita de la plata taxelor la Registrul Comertului dar am inteles ca ele costa cam 400 de lei. De ex 50 lei costa rezervarea de nume. Pentru SRL D mai sunt cateva acte pe care trebuie sa le prezenti, de ex declaratie ca nu ai mai detinut calitatea de actionar, asociat.. Plus ca trebuie sa indeplinesti anumite conditii, de ex sa ai pana in 35 de ani. Mai multe despre facilitatile pentru intreprinzatorii debutanti aici.