EDUprenor si markeDing

Mi-am dat seama in timp ca una din pasiunile mele este sa predau, sa povestesc lucrurile cele mai interesante pe care le-am aflat. Dar cui spun eu lucrurile acestea, doar sunteti pe acest pe blog pe care postez de cand aveam 21 de ani ce am mai aflat.

Iar ce vroiam sa va povestesc acum, e ca exista niste cuvinte noi ca EDUprenor sau markeDing, care vin de la acest twist pe care il aduce placerea, ori macar intentia, de a informa, indiferent ca lucrezi in marketing sau ca esti antreprenor.

Cand faci markeding, scopul trece dincolo de a vinde produsul pe o piata, la a ajuta persoanele din segmentul tau de piata sa te aleaga simtind ca vor invata si se vor dezvolta impreuna cu tine, mai mult decat cu alti competitori.

Exista insa o vorba foarte urata legata de "educatori":

Those who can, do
Those who can't, teach

Mereu mi s-a parut ca spune ca cei care ii invata pe altii, o fac pentru ca ei nu pot sa faca. Lucru cum nu se poate mai gresit. Din experienta mea de trainer pot spune ca fara sa faci cat mai multe lucruri inainte sa predai, este extrem de dificil sa fii un profesor bun, sa educi.

Pentru ca un profesor trebuie sa iti transmita din claritatea gandurilor lui. Sa cunoasca deja in amanunt un proces si sa ti-l astearna pe tava, detaliind acolo unde elevul pare ca nu intelege si raspunzand la intrebarile care apar.

Asa ca sa fie clar, daca ma intrebati pe mine

those who can, did,
and now they teach