Candva admiram cel mai mult oamenii care reuseau cumva sa multumeasca pe toata lumea, printr-un amestec de modestie, stapanire de sine si empatie extrema. Si asta a fost bine fiindca aveam multe de invatat si nu ma ajuta cu nimic s-o fac pe grozava.

In ultimii ani insa am inceput sa-i admir tot mai mult pe oamenii care cred in niste lucruri si le sustin, chiar daca asta insemna ca vor fi criticati de toti cei care nu sunt de acord cu ei. Adica acum imi place mai degraba amestecul de curaj si incredere in sine.

Schimbarea cred ca s-a produs de cand am inceput sa lucrez in marketing si am vazut ca:

1. cele mai mari comunitati sunt conduse de oameni care spun raspicat lucrurile in care cred

Vi-l dau exemplu pe Cezar Maroti. Linkul conduce spre pagina lui cu peste 217.000 de fani.


La descriere se gasesc urmatoarele informatii: "Despre protecţia mediului şi a animalelor, apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, evenimente politice din România, dar și la nivel internațional".

Acestea sunt lucrurile in care crede el. Si nu intamplator, doua din postarile lui, cele care au fost in topul celor mai viralizate din Romania, reprezentau exact lucrurile in care crede: o poza care ii condamna pe barbatii care lovesc femei, si alta in care ii condamna pe cei care lovesc animale. Iar comentariile la postarile lui sunt asa cum va spuneam, impartite intre aprecieri si multe critici si injuraturi.

2. ai de castigat cand accentuezi ce te face unic

Aici un exemplu bun ar fi studiul site-ului de intalniri OkCupid: Matematica frumusetii, care arata ca persoanele care isi pun tatuajele sau o alta trasatura caracteristica la vedere in pozele de profil, au mai mult succes in dating decat cele care nu ies in evidenta mai cu nimic.

Fiindca sunt oameni care asta cauta: persoane cu tatuaje. Punand la vedere lucrul care te face diferit, care iti reprezinta personalitatea, cresti sansele de a atrage persoanele potrivite in jurul tau, le ajuti sa te gaseasca.


3. oamenii vor siguranta

McDonald's n-ar fi fost ce este azi daca nu avea aceasta caracteristica: ca esti in Romania sau in America poti comanda un dublu cheesburger care sa aiba acelasi gust. Asta e siguranta pe care McD o vinde clientilor.

 Lucrurile sunt complexe psihologic, se pare ca daca mancam ceva si gustul difera de cel pe care il cunostem noi, sistemul nostru poate crede ca mancarea e stricata sau otravita.

Astfel ca daca spui clar in ce crezi si esti consistent in ce promovezi le oferi oamenilor siguranta dorita.

si asa mai departe

Eu am pornit deci pe aceasta cale de a-mi sustine mai mult crezurile, ideile. Cred ca societatea are nevoie de oameni puternici, cu principii si curaj sa le apere. Pe scurt, cum zice bine sloganul unei firme de tigari, sa nu mai fiu un maybe