In general ideile de afaceri vin in cateva feluri:

1. intampini o problema sau/si descoperi ca multa lumea intampina aceeasi problema si cauti solutia dupa care o pui la vanzare

2. te uiti la ce merge bine in afara si in functie de obiceiurile de consum din tara ta importi o afacere

sau 3, si aici vroiam de fapt sa ajung, cauti oportunitatea din schimbare.

Schimbarile sunt in general neagreate fiindca asa e omul, comod. Dar cine vede valul schimbarii si se urca pe el poate sa ajunga departe.

Exemplu de schimbare legislativa:

In curand cei care isi vor vinde sau isi vor inchiria apartamentele vor trebui sa prezinte la notariat sau la administratia fiscala un certificat energetic al cladirii, elaborat de un auditor energetic atestat in conditiile legii.

Numarul de auditori energetici din tara e mic astfel ca oricine a terminat constructiile si are 5 ani experienta in domeniu ar putea urma niste cursuri de specializare si-ar deveni un foarte cautat auditor energetic.

Exemplu de schimbare in stilul de viata:

In special in cartierele noi oamenii se comporta mai civilizat. Aceeasi oameni ar fi dispusi sa faca si alte lucruri civilizate, cum ar fi sa recicleze, astfel ca o firma care se ocupa cu reciclarea ar avea succes aici.

Exemplu de schimbare prin aparitia unei noi tehnologii:

Aici un exemplu bun il reprezinta aplicatiile pe telefoane. Atentie aici insa fiindca in general e bine ca problema pe care noua tehnologie o rezolva sa fie mai costisitoare decat aplicatia in sine.

Cu alte cuvinte: schimbarile sunt bune, ramaneti informati, faceti legaturi si profitati de ele.