Programarea presupune sa intelegi cateva concepte:
Variabile
Loops / repetari
If si else / conditionari
Functii
Evenimente
Eu le-am invatat mai greu, din carti si explicatii la tabla, dar chiar si asa, mi s-a parut incredibil de revelator apoi cand mi-am dat seama ca tot ce e programat functioneaza pe baza conditionarilor.
Priveam tot ce era aparat incercand sa ma gandesc cum a fost programat. Ce if-uri si else-uri il coordonau.
Joaca-te si studiaza codul creat
Voi insa le puteti intelege jucand pur si simplu jocuri similare cu Angry Birds sau Mario, pe platforma
Code.org, a proiectului Hour of Code.
Din cand in cand puteti urmari clipuri cu Mark Zuckerberg, sportivi sau modele celebre, programatori si game designeri, care va vor explica anumite concepte.
Zuckerberg apare sa dea un exemplu legat de loops - aceasta repetare pe care programele pot sa o faca in locul nostru salvandu-ne ani de viata.
Dadea exemplu ca daca ar vrea sa trimita un mesaj cu La multi ani fiecarui utilizator Facebook, asta i-ar lua o gramada de ani. In timp ce cu 3 linii de cod poate rezolva asta in cateva secunde.
Tu ce ai pune un obiect sa faca daca l-ai putea programa sa repete la nesfarsit o actiune?
Creeaza jocuri
Tot pe Code.org puteti crea jocuri care sa aiba numele ales de voi, actori alesi de voi, in care sa programati actorii sa faca si sa spuna lucruri, sa raspunda intr-un anumit fel la anumite actiuni ale jucatorului.
Jocuri in care voi sa faceti regulile, de la vizual pana la cum sa functioneze gravitatea. Si apoi sa le dati prietenilor sa se joace jocul facut de voi si sa spuna cum le place.
Totul in doar cateva ore - uneori, daca va prinde si va concentrati, e suficienta si una.
0 Comentarii