Acesta este titlul unei carti citite recent, o carte de tip benzi desenate care face rezumatul bestsellerului cu acelasi nume al lui Marshall Goldsmith.


Cartea, sau mai bine zis cartile, isi propun sa le explice oamenilor de succes cum sa faca sa obtina si mai mult succes. Fara sa spun ca e o carte rea, ea prezinta de fapt o serie de sfaturi privind comportamentul nostru in relatiile cu oamenii din jur atunci cand desfasuram o activitate, mai degraba ca si lider de grup decat antreprenor:

- sa nu favorizam
- sa nu ne atribuim meritele altora
- sa nu criticam
- sa evitam conflictele etc.

Repet, nu e o lectura rea, si e chiar distractiv sa vezi ideile ilustrate, dar eu ma asteptam la altceva.

Ma fascineaza insa numele "Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe". Pentru ca intr-adevar, ce ne-a adus aici a fost ok, dar ca sa ajungem mai departe, avem nevoie de un nou tip de gandire, un nou tip de "combustibil", un nou plan de actiune etc.

Asa cum ilustreaza ei intr-una din benzile desenate, esti pe luna, si asta e minunat, dar daca vrei sa continui explorarea spatiului, sa realizezi si alte lucruri minunate, atunci vei avea nevoie de un alt fel de nava.

Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe. Produsul pe care il ai azi va prinde doar la un x% din piata, pentru a ii castiga pe restul in viitor vei avea nevoie de alte produse. Promovarea facuta pana acum te-a adus in atentia unui anumit numar de oameni, pe altii ii vei gasi altundeva. Oamenii pe care ii cunosti te-au invatat niste lucruri, pentru a invata mai multe insa trebuie sa cunosti oameni noi, sa citesti reviste noi, carti noi, si binenteles bloguri noi, daca tot suntem pe un blog.

Marshall Goldsmith spune ca felul in care te porti cu oamenii va avea un impact pozitiv puternic, eu cred insa ca e vorba de cat de multe lucruri noi inveti zilnic si binenteles cat de multe pui in aplicare pentru dezvoltarea ta si a afacerii tale.

Daca vreti sa cititi cartea o gasiti aici: Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe , iar daca vreti sa ascultati niste muzica mie mi-a tot sunat in cap melodia Jump! in timp ce scriam articolul, mi se pare ca mesajul transmis e acelasi:

Daca vrei ceva ce nu ai mai avut, trebuie sa faci ceva ce nu ai mai facut.