Prin vara primisesm un plic de la Google cu o oferta Adwords de publicitate gratuita in valoare de nu mai stiu cat. Cred ca stiti de plicuri, am vazut ca s-a mai scris de ele pe bloguri.

N-am avut timp de el pana la sfarsitul verii cand am vrut sa il valorific. Am intrat pe adwords.google.ro si m-am luptat vreo ora ca sa imi deschid un cont, introduceam datele de logare obisnuite si ajungeam pe o pagina semi incarcata de unde nu mai puteam face nimic. N-am reusit, dar oricum ma chinuiam degeaba, cuponul expirase.

Am regretat ca nu m-am apucat de el mai devreme si am trecut mai departe.

Acum cateva zile primesc iar un plic, de data asta o oferta Adwords in valoare de 280 RON (-20 RON taxa de activare a contului). M-am bucurat fiindca am nevoie de Adwords in promovarea online a Dizabillove. Si cumva nu ma asteptam sa mai vina si un al doilea cupon. Asa ca mi-am facut imediat timp de el.

O iau de la capat cu crearea unui cont. As fi preferat sa ma lase sa-l creez cu adresa de e-mail si parola pe care le folosesc pentru toate serviciile google. La fel ca data trecuta - nu am reusit. Ma ducea tot la o fundatura:


Acum urmand aceeasi pasi ma duce pe pagina "Google Fiók létrehozása", alta ciudatenie marca Adwords.


duce la


Trecem mai departe..

Pana la urma am reusit sa creez contul doar folosind un nou nume si o noua parola de conectare exclusiv pentru AdWords. Simtind ca nu mai imi sta nimic in cale incep sa fac o analiza a cuvintelor cheie, ma gandesc la targetare eficienta, la text, CPC maxim, unde, cand, cum sa fie afisata reclama.. Campania e gata!

Si ajung pe pagina de Billing. Sunt din Romania, prefer Prepayed.. Scot cardul din potrofel si vad ca eu am un card de debit Maestro in timp ce ei accepta doar Master Card sau Visa. Stiind ca Maestro e legat de Master Card incerc totusi sa completez campurile cu datele cardului meu. Vad ca optiunea de introducere cod promotional nu e valida asa ca mai aman pentru inca o zi operatiunea.

Azi codul mergea introdus, dar cu datele mele de Maestro nu mergea activarea, noroc cu un VISA din familie altfel era iar stop joc. Introduc datele de VISA, apoi datele codului promotional si ma gasesc iar intr-o pagina cu mesaj de eroare.

Acum mi se cere sa fac inca o plata de 40 RON pentru a avea suficient credit sa ruleze campania. Pentru ca in Billing summary bugetul e de 280 RON intacti, banuiesc ca suma de activare de 20 RON mi-a fost extrasa de pe card.

In plicul primit scria clar ca "taxa de activare a contului (in prezent de 20 RON) va fi dedusa din creditul promotional inainte ca acesta sa fie creditat contului dvs". Citind acum pe internet, in Forumul de ajutor Adwords, aflu din unele pareri ca de fapt pentru ca asta sa se intample trebuia sa aleg optiunea Postpay cand am setat optiunile in Billing.

Ce-am invatat:

Ca sa profiti de cuponul de publicitate gratuita Google Adwords

1. Creati un cont Adwords cu e-mail si parola altele decat contul obisnuit de Gmail si fiti siguri ca aveti un card Master Crad sau Visa cu cel putin 40 RON pe el pe care sunteti dispusi sa-i cheltuiti in schimbul a 280 RON de publicitate gratuita.

2. Alegeti cuvintele potrivite ca volum de cautare globala (https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal) si locala (http://www.trafic.ro/tools/). Nu va axati pe cuvinte prea generale ci exact pe acelea introduse la cautare de cei mai potentiali clienti.

De ex: In cazul Dizabillove, cele mai potrivite cuvinte cheie nu sunt site de intalniri sau matrimoniale online ci: matrimoniale persoane cu handicap sau site de intalniri pentru persoane cu dizabilitati.

3. Targetati local daca aveti o afacere locala. Vad pe Facebook de ceva vreme o reclama care ma invita sa vizitez un magazin de calculatoare din Timisoara, eu fiind din Bucuresti sigur nu intru in segmentul lor tinta.

4. Costul mediu per click recomandat de ei este de 0,7 RON. Daca stiti ca aveti foarte putina concurenta puteti sa alegeti un CPC mai mic fara probleme.

5. Setati in Billings ca plata sa se faca Postpay pentru ca taxa de activare sa fie dedusa din valoarea cuponului promotional. Este posibil sa nu vi se mai ceara nici 40 RON pentru activarea campaniei ca in cazul meu cand am ales gresit varianta PrePay ce obliga la un credit initial.

6. Monitorizati des bugetul ramas din oferta si intrerupeti sau stergeti campania in momentul in care vi s-a epuizat creditul daca nu doriti extra costuri.

Cam asta recomand eu, daca mai aveti completari sunt binevenite.

Intre timp incerc sa aflu cum pot schimba optiunea din PrePay in PostPay fara sa pierd publicitatea de 280 RON oferita prin cupon si daca am fost sau nu taxata cei 20 RON pt activarea contului din moment ce ei nu apar la istoricul platilor.

LE: Optiunea nu se poate schimba. Iar din moment ce creditul respectiv apare in Billing Summary, acel cupon se considera utilizat si nu mai poate fi folosit. :( Oh well, another time then..