Atunci cand am inceput sa lucrez in acest domeniu al promovarii online nu exista Facebook, iar oamenii nu cunoasteau numarul mare de cautari ce aveau loc zilnic pe Google, pentru a stii ca trebuie sa se orienteze intr-acolo cu promovarea serviciilor. Marketingul online era ceva optional, o mica ramura a domeniului.

Azi insa putine afaceri isi mai pot indeplini obiectivele fara promovarea online. Marketingul a devenit aproape sinonim cu marketingul online. Nu poti fi un om bun la marketing fara sa cunosti foarte bine marketingul online. De aceea cred ca a venit momentul sa renuntam la termenul "online" atunci cand vorbim de marketing si de afaceri. Si sa vorbim in schimb de marketingul si de afacerile de AZI.

Pentru lansarea unei afaceri azi pe piata, ai nevoie atat de intelegerea conceptelor generale de marketing cat si a celor specifice mediului online. Vechiul om de marketing ar fi pierdut in aceasta mare noua de cunostinte necesare: SEO, ASO, AdWords, PPC, SEM, SMM, Analytics, CRO, UX.. In timp ce specialistul de marketing de azi le intelege atat pe fiecare in parte cat si elementele care compun brandingul, strategiile de pret si de productie (marketingul incepe cu crearea unui produs bun), nevoile si asteptarile consumatorului, construirea relatiilor cu clientii.

Pentru a va pune la punct cunostintele va recomand Ghidul de marketing modern, ce se primeste cadou la abonarea la acest newsletter, cursurile Rezistenta Online, si cartea mea despre afaceri online, pe care daca ar fi sa o redenumesc i-as spune: Cum sa faci o afacere azi.