Mi-am dat seama ca filmele interesante le mentionez pe blog, cartile mai rar. Asta fiindca ma gandesc ca sunt prea "de servici", sau prea pentru anumite gusturi sau momente din viata. Dar poate ma insel si va intereseaza si ele. Asadar, cartile interesante din ultima luna:


Design Your Self - Karim Rashid

Autorul si cartea
Din cartea aceasta am luat informatiile cu ce sa faci si la ce varsta (partea 1 si partea 2), si ce e indicat sa faci zilnic, lunar, anual (aici calendarul). Este o carte deosebita ca design si la asta si indeamna, le deosebire:

Sa nu iti fie frica sa fii diferit, sa folosesti de ex culori multe si puternice in decorarea casei, a blogului, in imbracaminte sau in prezentarile de la serviciu, sau sa folosesti un ruj alb in loc de rosul clasic atunci cand mergi la un eveniment.

Mai indeamna la antreprenoriat, la independenta, dematerializare, la a aduce un plus vietii prin scadere, minimalism daca vreti.


Bucurestii Vechiului Regat - George Costescu  

Versiunea originala din 1944 si cea republicata
Daca Lelia Zamani (de a carei carte despre vechiul Bucuresti am scris aici) e contemporana cu noi, si povesteste istoriile ca un muzeograf invatat, George Costescu s-a nascut in 1881 si a trait el insusi Bucurestiul domniei regelui Carol I, La Belle Epoque, astfel ca povestile lui seamana cu cele ale unui bunic.

Daca pentru Lelia, pe locul Cercului Militar a existat odata biserica Sarindar, pentru George Costescu, pe locul bisericii Sarindar cunoscute lui din copilarie ca una paraginita se construise apoi Cercul Militar. O alta perspectiva deci, in care ceea ce cunoastem noi ca vechi, pentru el era ceva nou.

Daca doriti sa cititi chiar acum o carte despre vechiul Bucurestiul va recomand acest Raport despre igiena publica a capitalei de Doctorul Iacob Felix. Fiindca in general in carti ca cea a lui George Costescu se povesteste cu nostalgie, iar raportul va va face sa apreciati mai mult vremurile igienice in care traim. (Ne plangem de gropile de pe drumuri, cand altadata suseaua cea mai romantica era nelipsita de.. mizerie de cal).


In stilul Virgin - Richard Branson


Toata cartea e o serie de intrebari si raspunsuri legate de experienta si afacerile lui, sau invataturi pe care le-a primit si el la randul lui, din care poti sa prinzi idei.

Intrebat cum ar incepe o afacere cu doar 60 de dolari, Branson a raspuns: "Daca as fi tot celebru, as semna pe fiecare dolar si l-as vinde cu 20 de dolari. Apoi as semna hartiile de 20 si le-as vinde cu 50 si asa mai departe".

Raspunsul imi pare ca ascunde de fapt trei adevaruri despre ce sunt afacerile: 1. vinde ceva care dupa momentul in care iti pui amprenta pe el valoreaza mai mult, 2. nimic nu genereaza bani, mai bine decat banii in sine, 3. vinde ceva care are valoare.

Iar un sfat pe care l-a primit a fost "Fa-te de ras, altfel nu vei supravietui si asigura-te ca apari pr prima pagina". E mai ieftin decat sa cumperi reclama. Probabil de aici si excentricitatile multor oameni faimosi, pentru a atrage atentia.

Dali plimbandu-si animalul de casa, furnicarul - se poate
sa fie doi, dar unul nu prea seamana


Manual de branding - Wally Olins


Este exact ce promite ca e: un manual de branding. Manual asa ca la scoala, am inteles ca la unele facultati chiar se da ca tema de citire inainte de examene. Si la fel de interesant ca manualele dupa care am invatat la scoala. Poate sunt prea subtila? Atunci sa zic mai clar, dupa cartea lui Branson despre gandirea din spatele brandului Virgin, cartea lui Ollins e dureros de plictisitoare si corporatista. Ca sa caut si o parte buna, are multe poze.


The lean startup - Eric Ries


Lean Startup va fi cu siguranta una din sursele pe care le voi cita in urmatoarea mea carte despre administrarea afacerilor online.

Desi era foarte bun pe partea tehnica si a reusit sa creeze produsul perfect la momentul potrivit, Eric Ries a simtit pe pielea lui cum lipsa unei gandiri manageriale si a unui plan clar de gestionare a unei afaceri, a unei echipe, poate sa duca la distrugerea lor, si invers, cum antreprenoriatul este un proces ce poate fi invatat, stapanit si repetat, astfel incat orice afacere si echipa sa se dezvolte.

Ideea principala a cartii e ca departe de a se exclude reciproc cele doua notiuni, antreprenoriatul inseamna management.


Cum sa ajungi supervedeta de vanzari - Brian Tracy


E ceva la titlul bombastic al cartii si la zambetul acesta tipic american a lui Brian Tracy ce ma facea sa ocolesc cartea, dar treceti peste asta si veti gasi in ea incurajari si sfaturi bune pentru dezvoltarea personala si a abilitatii de a vinde. Si ajuta asa inter-conectate fiindca intr-adevar un om care vede si se gandeste doar la probleme nu va avea optimismul si energia sa se gandeasca la cum poate sa vanda mai mult si sa si puna in practica ideile.

Optimismul duce la curaj iar curajul la reusita. Reusita duce la multumire de sine si la realizari, vanzari si mai mari. Vanzarile nu sunt un proces care merge de la sine, la fel ca in afaceri in general, e important sa inveti cum sa vinzi si asta pleaca de la a iti forma gandirea buna la vanzari.