Cand te gandesti la ochelari, cu siguranta iti vin in minte mai multe tipuri si mai multe branduri: ochelari de vedere, ochelari de soare, ochelari Ray Ban, ochelari Chanel, ochelari D&G etc. Daca la ochelarii de soare nu ne deranjeaza sa cumparam unii fara brand sau contrafacuti, si ii gasim la preturi de 10-50 de lei fara probleme, nu aceeasi e situatia si cu ochelarii de vedere. Fiindca cine se risca sa isi cumpere ochelari de vedere cu 10-50 de lei din piata? Ne vedem nevoiti sa cumparam unii din magazinele de optica unde preturile sar mereu de 500 de lei.




Dar avem totusi de ales nu? Pare a fi o diversitate mare pe piata ochelarilor, multe magazine, multi producatori. Interesant lucru, se pare ca nu. De fapt pe piata ochelarilor e un mare monopol. Exista un singur producator si distribuitor, care are grija mereu sa isi elimine competitia si sa creeze aceasta imagine de diversitate, desi el singur asigura ochelarii pentru toate brandurile la care te poti gandi: Polo, Chanel, Lotto. Ochelari de soare si de vedere deopotriva.

Tot el detine propriile branduri mari ca Ray Ban si majoritatea magazinelor in care se vand ochelarii. Din nefericire pentru noi, proprietarul acestei afaceri uriase este genul de om care vrea sa mentina preturile sus. Care isi cunoaste pozitia de suprematie pe piata si este foarte multumit de ea. Mai multe informatii in documentarul facut de CBS: