Dilema scriitorului: cata si ce fel de informatie gratuita e ok sa publici?


Va spun sincer, de cand am lansat blogul profesional ma tot gandesc ce directie sa ii dau. Cel mai natural ar fi sa scriu pe el despre marketing, digital in special.

Dar asa cum zice Sam Harris in cel mai recent podcast al sau, pe la minutul 16, cand oamenii pot citi 1000 de articole profesionale pe blogul tau, nu iti vor mai cumpara cartea de 100 de pagini.

Eu nu am patit-o, fiindca cele 1000 de articole ale mele de pe blog sunt personale, cu putine exceptii, dar el da, si asta ma face sa ma gandesc mai bine la ce am sa public ca informatie gratuita pe blogul profesional.

Nu vreau sa fiu "penalizata financiar" pentru ca as putea sa scriu articole gratuite "care sa mearga" in locul cartilor pe care vreau sa le vand. Sa intru fara sa vreau intr-o competitie cu mine, in care versiunea mea gratuita sa castige.

Cand scriu pe blog o fac din pasiune, si astern niste ganduri aleatorii, ceea ce imi vine usor - de unde un blog cu 1000 de articole.

Dar cand scriu o carte ma documentez cativa ani, urmez o structura, scriu si editez ore in sir, zeci de zile la rand - de unde o singura carte.

Asadar ma gandesc la o solutie pentru aceasta problema. Fiindca e mai usor sa planifici decat sa repari - un motiv pentru care ma bucur ca nu m-am grabit cu blogul profesional.

Voi ce spuneti:
Cata si ce fel de informatie ar trebui sa publice gratuit un scriitor, pe un blog profesional,
pentru a ii cumpara fara sa stati pe ganduri apoi si produsele cu plata (carti, cursuri etc.)?

Multumesc anticipat pentru idei