A existat candva 43things.com. O retea sociala unde utilizatorii scriau maxim 43 de lucruri pe care vroiau sa le faca si apoi se incurajau si se sfatuiau intre ei, pentru a isi atinge obiectivele. Mie mi-a fost foarte drag site-ul si m-a ajutat sa imi indeplinesc multe lucruri din lista (become a trainer, learn to drive..), si mai aveam inca de indeplinit din ele (build a house with a hidden room, get married..).

Ceva a mers rau insa, "changes in how people use the site, the advertising industry, and how search engines view the site", si site-ul 43things.com nu mai este acum accesibil, desi era cea mai mare retea sociala de acest tip, cu peste 3 milioane de utilizatori. Tare ma tem ca nu au cerut ajutor in ce priveste cum sa monetizeze mai bine site-ul, cum sa evite indexarea anumitor pagini de catre Google si alte probleme rezolvabile.

Altceva insa vroiam sa va povestesc. O bloggerita, Martha Rotter, a analizat obiectivele oamenilor de pe site - mai exact top 100 obiective la care lucrau si top 100 pe care le-au indeplinit. Astfel ca a iesit ceva interesant: putem vedea care sunt cele mai indeplinite si neindeplinite obiective ale oamenilor, de pe 43 things cel putin.





Pe Fall in love tin minte ca si eu mi l-am fixat si indeplinit :)





Si pe Donate blood l-am avut si l-am indeplinit. Si pe eat sushi.




Acest grafic cu obiectivele neindeplinite mi se pare insa cel mai interesant (din punct de vedere al unui antreprenor), fiindca astea sunt lucrurile unde oamenii inca nu au solutii la indemana.

Se zice "To make a million dollars you have to solve a million dollars problem". Daca erati in cautare de probleme de rezolvat, le aveti prezentate frumos in aceasta imagine.