Marketing de tara

Un articol publicat acum cateva zile de The Economist arata ca in Romania somajul este mai mic decat in UK, deficitul de buget e si el mai mic, salariile sunt in crestere iar PIB-ul pe cap de locuitor corelat la preturi este mai mare in Bucuresti decat in Manchester.

Dar daca ii intrebi pe romani acestia sunt siguri ca in UK se traieste mai bine financiar decat la noi. Si daca ii intrebi pe englezi si ei sunt siguri ca ii asteapta o avalansa de emigranti romani care nu aveau ce manca sau munci in tara lor.

Pe mine lucrurile astea ma duc cu gandul la Nuovomondo, un film care arata emigranti italieni care la inceputul anilor 1900 se duceau in Lumea Noua, adica America, dupa ce vedeau poze ca acestea de mai jos, care prezentau Noul Pamant ca pe cel al tuturor oportunitatilor:



Dar si la o emisiune de pe History Channel numita Cele mai groaznice locuri de munca din istorie care arata ca in America cele mai grele joburi, ca aranjarea asfaltului, erau facute de italieni. Tipul, prezentatorul emisiunii, incearca in mod normal toate joburile, dar la acesta a rezistat doar 5 minute pana cand talpa i s-a umblut de basici. Dar, spunea el, italienii faceau asta zilnic cateva ore pe zi ca sa supravietuiasca.

Ce inseamna marketing de tara si speranta omului pentru mai bine.