E corect sa platesti sedintele la care nu ajungi?

V-am spus ca am experimentat si eu mersul la psiholog, ei bine una din cele doua doamne la care am fost avea scris mare pe o foaie pe un perete, ca sedinta se plateste chiar daca nu reusesti sa ajungi la ea. Mi-a explicat ca nu e nicio problema daca stabilesc o data si apoi o sun sa ii spun ca nu mai pot veni, ideea e sa o anunt macar cu o zi inainte pentru ca ea sa-si poate face programul.

Nu prea am inteles eu atunci de ce era acel anunt asa important. Pana ieri.

Trebuia sa ma vad la 13:30 cu cineva pentru o sedinta de consultanta. Il sun la 11 sa fiu sigura ca ajunge, spune ca da, asa ca ma pregatesc si ma duc mai devreme, pe frig, prin baltoace si cu laptopul dupa mine, ca sa incalzesc sediul si sa procur cafeaua. Ma suna la 13:40 sa imi spuna ca abia atunci a terminat de dat zapada jos de pe masina dar ca intr-o jumatate de ora ajunge. Ii spun ok si mai astept. Ma mai suna odata sa imi spuna ca dureaza inca 5 minute sa ia si niste parole, pentru ca la 14:15 sa imi dea telefonul final, cu vestea ca nu mai ajunge, ca nu ii porneste motorul si nu poate sa cheme nici un taxi ca nu ar putea intra pe strada lui.


Nu am vrut sa reprogramez, am spus doar sa ma sune cand o sa stie sigur ca ajunge.

Am inteles insa cu ocazia asta de unde regula cu plata sedintelor la care nu ajungi. Eu am pierdut 5 ore cu tot cu drum si aranjamente si am facut niste cheltuieli cu transportul si protocolul. De aceea acum mi se pare corect sa platesti sedintele la care nu ajungi, daca, asa cum mi-a explicat si mie doamna psiholog, nu anunti din timp ca nu poti veni.

Ma gandesc sa cer efectuarea platii cu cel putin o zi inainte de intalnire si sa cer semnarea unui contract ce stipuleaza ca e la latitudinea mea daca returnez sau nu banii in cazul in care sedinta e anulata pe ultimii 50 m. Pentru ca eu sunt de treaba, daca nu m-ai incurcat am sa inteleg si am sa iti dau banii inapoi, dar daca gresesti si pe mine ma costa, atunci vreau sa faci si tu ce e corect.

Vi se pare bine asa? Sau voi ce ati face?

Later edit:
Am updatat acum si termenii si conditiile de pe site-ul de cursuri.

2 comments:

Ilie spunea...

Ce am văzut ca funcționează pentru mine este să cer un avans, de obicei de jumate din prețul final.

Când clientul este de acord îmi spune că este serios, și pentru că a plătit deja un avans o să fie mult mai motivat să se țină de treabă și să vrea să termine proiectul.

She spunea...

Hmmmmm, mi se pare o idee bună să încerci şi varianta asta, dacă ai trecut printr-o situaţie atât de neplăcută. Mai ales dacă explici clar de la început condiţiile.

Mă gândesc să folosesc şi eu ideea asta...