Daca va intreb cum se obtine petrolul va veti gandi automat la sonde forand adanc, sunt sigura. Este obiceiul care se practica azi. Doar ca nu a fost dintotdeauna asa. De fapt a fost nevoie de o nebunie din partea cuiva care s-a gandit s-o incerce si pe asta, stiind ca asa ajungeau chinezii de ani de zile la sare. Pana atunci goana dupa petrol era ca goana dupa aur; dadeai de el mai mult din greseala, cand isi facea aparitia la suprafata pamantului, si apoi sapai dupa el. Sonda, o solutie noua in domeniu dar veche in altele a facut diferenta si a revolutionat lumea. Tot ce-a trebuit a fost ca cineva sa puna doua lucruri cap la cap. (aflati mai multe lucruri interesante in conferinta The Economist The Big Rethink)


Cam asa vad si eu societatea de azi si Internetul. Orice problema la care te poti gandi poate fi aju(s)tata de online intr-un fel sau altul. Poate nu o s-o rezolve dar macar o sa faca lucrurile mai usoare.

O problema pe care mi-ar placea enorm sa o rezolvam cumva e cea a (ne)cazurilor de copii sau persoane adulte peste care vin nechemate probleme de sanatate de zeci de ori mai mari decat puterile lor financiare. Daca erau dureroase articolele in care erau prezentate situatiile, acum incep sa apara articole si mai triste, despre cei care nu au reusit sa stranga suma necesara..

Solutii actuale oferite de Internet? Din cate stiu exista bloguri unde astfel de cazuri sunt prezentate: http://isabellelorelai.wordpress.com/, http://sminchy.wordpress.com/, http://dansantimbreanu.wordpress.com/ , http://sustin.ro/ , http://safimoameni.blogspot.com/ . Apoi uneori bloggeri se mobilizeaza si pun bannere sau scriu despre cazurile care ajung la ei. La fel si presa online. Ironia e ca trebuie sa ai un PR bun ca sa strangi banii necesari.

Ce s-ar mai putea face in acest sens? Cum sa fie toate eforturile mai eficiente? Ma gandesc la cati bani sunt in manastiri si biserici, la credinciosii care le dau acesti bani, la organizatiile si asociatiile care au o misiune declarata de a lupta pentru oamenii in situatii dificile si la firmele foarte profitabile carora le-ar prinde minunat niste campanii de CSR. Nu am o idee concreta de aceea imi arunc gandurile aici. Trebuie sa existe o solutie inteligenta. O vede cineva?