Workshop Start Up Express cu Vlad Stan

Acum ceva timp am participat la 3 intalniri in care am invatat de la Vlad Stan niste lucruri despre cum sa pornesti un start up. L-am intrebat daca pot sa scriu pe blog ideile care mi-au placut si-a fost ok cu asta, considerand ca informatia preluata oricum o sa o transmit asa cum am inteles-o eu si prin urmare devine continut original.

Astfel ca iata cele mai interesante idei ale workshop-ului:

  • O echipa buna are in general un business guy si un solution guy dar si un singur om poate fi amandoua.
  • Inainte sa faci o afacere e bine sa iti analizezi valorile tale si valorile celor dragi. Unele casatorii se destrama in urma unor neconcordante intre ce te face mandru, ce inseamna pentru tine realizare si ce valori ai sau urmaresti si ce isi doreste celalalt.
  • Gandeste in stil mare. Cum poti face un super jump start? Daca vrei sa pornesti o afacere gandeste-te la ceva ce s-ar putea intinde la nivel global, sau ceva ce-ar merge bine in State, si-abia apoi ce s-ar preta local. As adauga ca totusi mai intai sa testezi local sau la nivel mic ideea.
  • Gandeste-te care e viziunea ta asupra viitorului. Scrie o afirmatie care sa o prezinte. Gandeste-te la 10 obiective pe 10 ani care sa te ajute sa o indeplinesti. Ori macar la 3. Si la actiunea zilnica pe care o vei face.
  • Pune fun-ul in lucrurile serioase. Da nume amuzante la proiecte.
  • Investeste-ti banii in afacere inainte sa rogi pe altcineva sa o faca.
  • Pregateste un pitch prin care sa convingi un investitor in doar 5 minute. Niciodata nu stii cu cine te poti intalni in lift.
  • Curba de adoptie a unui produs spune ca doar 7% din potentialii clienti sunt vizionari sau early adopters si sunt interesati in special de solutia pe care o ai, majoritatea de 80%, pragmaticii si scepticii, asteapta mai intai sa le explici problema. Restul sunt haters. Abordeaza-i exact in ordinea asta.
  • Timpul pentru bani nu e antreprenoriat. Afacere e cand primesti bani pentru: produse, abonamente, pay per use, licentiere, publicitate sau ca un comision.
  • Nu investi bani in ceva ce n-ai vandut inca. Nu pierde bani perfectionand un produs inainte sa-l lansezi. Creeaza un prototip si vezi daca prinde ideea.
  • O idee interesanta de finantare e cea de crowd funding: contra procent viitor, prime produse acordate lor sau mentiuni pe placuta de la intrare, lumea online-ului e dispusa sa finateze proiecte de care ar avea nevoie.


Pentru cei interesati sa afle mai multe, sa participe la workshopuri sau sa se inscrie in Academia Business Design, gasiti mai multe informatii pe site-ul lui Vlad Stan.